
قطعا همیشه مهم است تولید محتوا شما می دانید که چگونه کسب و کار خود را به صورت آنلاین توسعه دهید. تولید محتوا یکی از مهمترین مراحل برای قرار گرفتن در معرض دید بیشتر و افزایش فروش و پایگاه مشتری شماست. اما در این بین، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای سئوی بهتر و بهبود رتبه سایت در گوگل چند کلمه باید در یک پست وبلاگ وجود داشته باشد؟
بیایید کمی بررسی کنیم و ببینیم ایجاد محتوای متنی با چند کلمه چگونه می تواند بر رتبه مقاله شما در گوگل تأثیر بگذارد.
چرا محتوای طولانی تر بهتر است؟
چرا گوگل باید به محتوای طولانی تر اهمیت بیشتری بدهد؟ چه اهمیتی دارد که چند کلمه ای بنویسیم وقتی مشخص است در مورد چه موضوعی مطالب می نویسیم؟
به عنوان مثال، فرض کنید یک محتوای 500 کلمه ای در رابطه با گردشگری و گردشگران نوشته اید. در اینجا این احتمال وجود دارد که مکان مورد نظر را از همه جنبه های تاریخی، فرهنگی، زیبایی، صنایع دستی و غیره کاوش کرده باشید. کمتر از زمانی است که یک محتوای 2000 کلمه ای برای بررسی مکان مورد نظر بنویسید.
همانطور که گفتیم مراقب باشید یک فرصت این مشکل کوچکتر است. بنابراین گوگل تنها به این موضوع توجه نمی کند و از کیفیت محتوای نوشته شده و بسیاری از عوامل دیگر برای رتبه بندی نتایج خود استفاده خواهد کرد.
آیا به دنبال ایجاد محتوای با کیفیت برای وب سایت یا اینستاگرام خود هستید؟ Livetype محتوای با کیفیت، سئو و هدفمند را برای شما ایجاد می کند. با ما تماس بگیرید.
اما بهطور پیشفرض، محتوای طولانیتر احتمالاً موضوع را بررسی میکند و جنبههای مختلف آن را بررسی میکند.
همانطور که در قسمت قبل گفته شد، زمانی که گوگل قصد دارد نتایج خود را رتبه بندی کند، نه تنها به این موضوع توجه خواهد کرد، بلکه به بسیاری موارد دیگر نیز توجه خواهد کرد.
به عنوان مثال، چه تعداد از کاربرانی که به وب سایت شما می آیند محتوای مورد نظر را می خوانند و چقدر زمان صرف خواندن آن می کنند، آیا با محتوای مورد نظر درگیر می شوند؟ آیا آنها آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند؟
چیزهایی از این قبیل، جدای از بحث تعداد کلمه، از نظر موتورهای جستجوگر گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در زیر به اختصار به بررسی چند موضوع مهم می پردازیم.
تعداد کلمات پست وبلاگ سئو
اگر این موضوع را در گوگل جستجو کنید، نتایج زیادی به زبان فارسی و انگلیسی در این زمینه مشاهده خواهید کرد. بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ نویسان سئو را در مورد این موضوع مطالعه کرده اند. اگر به برخی از آنها نگاهی کلی بیندازید، متوجه خواهید شد که چند کلمه برای نوشتن یک پست مناسب است.
اما اگر برای این کار وقت ندارید، چند نمودار و عکس را به صورت خلاصه برای شما آماده کرده ایم که به راحتی متوجه خواهید شد. تعداد کلمات مناسب برای نوشتن محتوا چقدر است.

همانطور که می بینید، مناسب ترین حالت برای نوشتن مقاله یا پست زمانی است که محتوای متنی حدود 2000 کلمه باشد. توجه داشته باشید که رتبه گوگل به موقعیت لینک محتوای شما نسبت به لینک های دیگر اشاره دارد. بنابراین سعی کنید به جای نوشتن یک تیتر و چند پاراگراف ساده، محتوای قوی تری بنویسید و از جنبه های مختلف به موضوع خود نگاه کنید. اصولاً هنگام نوشتن محتوا به تعداد کلمات پست وبلاگ فکر کنید.
محتوای متنی با عکس و فیلم
هنگام نوشتن محتوا به این نکته توجه کنید که محتوای تولید شده فقط حاوی متن نباشد. محتوا باید دارای چندین تصویر، گرافیک (در صورت موجود بودن و مرتبط با موضوع محتوا)، ویدئو، گرافیک کارتونی و سایر عناصر بصری باشد.
محتوایی که فقط حاوی متن باشد برای کاربر و خواننده خسته کننده خواهد بود. آنها از یکنواختی این محتوا خسته می شوند و صفحه وب مورد نظر را ترک می کنند. این مشکل باعث افزایش نرخ پرش وب سایت شما می شود و در نتیجه رتبه شما در موتورهای جستجو کاهش می یابد.
سعی کنید تصاویر و فیلم های مرتبط با موضوع را بین پاراگراف ها درج کنید. از همه عکس ها و تصاویر به طور همزمان استفاده نکنید. آنها را در جاهای مختلف پراکنده کنید تا محتوای مورد نظر یکنواخت نباشد.
همچنین سعی کنید از ویدیو در متن خود استفاده کنید، یک ویدیوی چند ثانیه ای بهتر از یک متن 1000 کلمه ای است. با استفاده از ویدئو می توانید موضوع مورد نظر را به صورت تصویری توضیح دهید و کاربران را وادار کنید تا در صفحه بمانند و زمان بیشتری را صرف کنند که در نتیجه بانس ریت کاهش یافته و امتیاز سایت شما افزایش می یابد.
مخاطبان خود را با محتوای طولانی درگیر کنید
هنگام نوشتن مطالب طولانی می توانید به راحتی کاربر و خواننده را به قسمت بعدی یا قبلی در هر قسمت از آن ارجاع دهید.
این باعث می شود خواننده بیشتر با موضوع درگیر شود و برای درک بهتر به طور مرتب به قسمت های ذکر شده مراجعه کند.
تیترهای جذاب یکی از مهم ترین عوامل درگیر کردن خواننده با محتوای مورد نظر است. سعی کنید از عناوین جذاب استفاده کنید تا خواننده با دیدن آن عنوان ناخودآگاه بخواهد آن قسمت را بخواند.
جذب مخاطب به معنای تحقیق دقیق موضوعات مختلف در بخش های مختلف با عناوین جذاب است. سعی نکنید همه مطالب را در یک قسمت خلاصه کنید.
محتوای بخش بندی شده با محتوا تولید کنید
یکی از مهمترین موضوعات هنگام ایجاد محتوای طولانی، تقسیم بندی محتوا و در دسترس بودن آن است محتوا خوب.
در فهرست مطالب، عناوین خود را قرار داده و به قسمت مربوطه پیوند دهید.
سعی کنید ترتیب عناوین در نمایش آنها را رعایت کنید. به عنوان مثال، سرفصل های h2 باید به طور مساوی و عناوین فرعی h3 باید از آنها فاصله داشته باشند. برای درک بهتر این مشکل، تصویر زیر را ببینید:

همانطور که می بینید، سرفصل ها و زیرعنوان ها با فاصله مناسبی قرار گرفته اند تا خواننده به راحتی تشخیص دهد که هر بخش درباره چه چیزی است.
برای پیوند دادن عناصر محتوا به بخش مورد نظر، دانش کمی از HTML لازم است. البته خیلی کم! لازم نیست متخصص باشید ما فقط به شما آموزش می دهیم که چگونه یک عنصر محتوا را به یک بخش پیوند دهید.
آموزش نحوه پیوند دادن در محتوا به یک قطعه محتوا
برای انجام این کار، اولین قدم رفتن به ویرایشگر متن است. یعنی جایی که می توانید کد منبع محتوایی که می نویسید را ببینید.
حالا عنوان مورد نظر را در محتوا پیدا کنید و یک شناسه به آن اضافه کنید. برای مثال شکل زیر را ببینید:

سپس به تب محتوا رفته و عنصر مورد نظر را پیدا کرده و مطابق شکل زیر با تگ a و لینک مورد نظر به همراه هشتگ و شناسه ای که قبلا استفاده کرده اید پیوند دهید.

فقط اکنون مورد مربوطه در فهرست مطالب شما با قسمت مورد نظر مرتبط است.
صفحه بندی محتوای طولانی برای بهبود وضعیت سئو
چرا باید مطالب طولانی را صفحه بندی کنیم؟ چه اهمیتی دارد که همه مطالب در یک صفحه نمایش داده شود یا در صفحات مختلف؟
در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که صفحه بندی محتوا نه تنها از نظر بارگذاری سریعتر و راحتی خواننده مفید است، بلکه تاثیر زیادی در سئوی محتوا خواهد داشت. اما چگونه
ببینید، وقتی یک مقاله طولانی را به قسمت های مختلف تقسیم می کنید، آدرس ها (URL) بر اساس تعداد صفحات مقاله ساخته می شوند. بنابراین، مقاله شما در اینجا تنها یک URL ندارد و بنابراین ایندکس صفحه گوگل شما افزایش می یابد. صفحاتی که مشخص نیست محتوای تکراری دارند.
یکی دیگر از مزایای این کار افزایش زمانی است که کاربر در وب سایت شما صرف می کند. کاربر مورد نظر برای مطالعه این مقاله صفحات مختلفی را باز کرده و پس از مطالعه هر یک به صفحه بعدی می رود. بنابراین تعداد صفحات مشاهده شده و زمان صرف شده توسط کاربر در وب سایت شما افزایش یافته است و این دقیقا همان چیزی است که گوگل به دنبال آن است.
پیشنهاد می کنم به مقاله 22 نکته برای ایجاد محتوای مبتنی بر سئو مراجعه کنید.
بنابراین رتبه وب سایت شما نیز بهبود می یابد و این موضوع تاثیر مستقیمی بر سئوی کلی سایت دارد.
برای خواندن همه مطالب، فراخوان اقدام کنید
دعوت به اقدام یکی از مهمترین نکات تولید محتوا است. هیچکس به خاطر خدا تولید محتوا اینطور نیست و هیچکس به خاطر خدا مطالب مورد نظر را نمی خواند.
قطعاً کسی که محتوا می نویسد در نهایت هدفش رسیدن به هدف است. این هدف می تواند ثبت نام کاربر (خواننده) در وب سایت خود یا خرید محصول از فروشگاه، ثبت نام در خبرنامه یا عضویت در شبکه های اجتماعی این وب سایت باشد.
هر کسی که برای خواندن این محتوا به وب سایت می آید در نهایت به دنبال هدفی است. این هدف ممکن است شناخت بهتر خدمات آنها، دانستن بیشتر در مورد یک موضوع، دانستن بیشتر در مورد یک محصول قبل از خرید یا سایر اهداف مشابه باشد.
بنابراین فردی که این مقاله را می خواند قبلا به این نتیجه رسیده است که باید آن را بخواند و شما با محتوای خوب نیاز او را برآورده می کنید. حالا اگر خواننده کمی گرسنه باشد چه؟ و برای خواندن همه چیز، او باید کاری انجام دهد؟ اگر گرسنه باشید چه می کنید؟ مطمئناً به دنبال راهی برای رفع گرسنگی خود خواهید بود.
اینجاست که فراخوان برای اقدام معنادار می شود و به کسب و کار شما کمک می کند.
شما به راحتی می توانید بخشی از محتوا را مخفی کنید و به جای اینکه از کاربر بخواهید کل محتوا را بخواند، از کاربر بخواهید که عملی را انجام دهد. به عنوان مثال، در وب سایت خود ثبت نام کنید یا فرمی را برای اشتراک در خبرنامه پر کنید.
به عبارت ساده، شما افرادی را هدف قرار می دهید که کسب و کار شما را جستجو کرده اند و می توانند پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به مشتری داشته باشند.
ایجاد محتوای کاربردی؛ صحبت نکنیم
به یاد داشته باشید، نه تنها کاربر محتوای بی فایده را دوست ندارد، بلکه موتورهای جستجو به راحتی این موضوع را تشخیص داده و تأثیر منفی آن را بر رتبه بندی خود اعمال می کنند.
نیازی به نوشتن محتوای طولانی (مثلا 2000 کلمه)، نگاه کردن به یک موضوع از زوایای مختلف یا نوشتن مطالب بدون هدف نیست. کامل بودن جایی در تولید محتوا ندارد.
سعی کنید محتوای باکیفیت بسازید.
نتیجه
در این مقاله سعی کردیم نکات کاربردی برای تعیین تعداد کلمات پست وبلاگ را به شما آموزش دهیم.
به طور کلی، اگر قصد تولید محتوا را دارید، اولین قدم این است که مشخص کنید این محتوا را می توان به بخش های مختلف تقسیم کرد یا خیر.
هنگامی که آن موضوع را تعیین کردید، برای هر قسمت یک عنوان جذاب بنویسید و شروع به تولید محتوا کنید. نکات ذکر شده در این مقاله را حتما رعایت کنید و از تولید محتوای بی کیفیت و بی هدف خودداری کنید.
البته زمانی که محتوای ایجاد شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد، موتورهای جستجو نیز متوجه این موضوع می شوند و به وب سایت شما ارزش و رتبه بالاتری می دهند. در نتیجه مشتریان بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند و کسب و کار شما رشد می کند.
همانطور که مشاهده کردید، علاوه بر کیفیت محتوای وبلاگ، تعداد کلمات یک پست وبلاگ می تواند تاثیر زیادی در رشد وبلاگ شما داشته باشد و در نتیجه درآمد شما را افزایش دهد.