منو سایت

نکات طلایی برای تولید محتوای بصری

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
نکات طلایی برای تولید محتوای بصری

این روزها تولید محتوای ویدیویی برای شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف، این یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می تواند نقش مهمی در دیده شدن بهتر هر کسب و کاری در فضای مجازی داشته باشد.

شنیدن هرگز شبیه دیدن نیست!


حتما این جمله را شنیده اید

بله، یک تصویر می تواند اطلاعات و مشخصات زیادی را که باید در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل شود، منتقل کند. امروزه ارتباطات بیش از گذشته به سمت تجسم سازی پیش می رود و آمارهای زیادی وجود دارد که نشان می دهد کاربران یک پلتفرم مجازی بیش از آنکه به کیفیت محتوای آن توجه داشته باشند به عناصر بصری و بصری آن توجه می کنند.

بنابراین تولید محتوای ویدیویی می تواند بسیار موثر و مهم باشد. مثلا یکی محتوای متنی همراه با تصویر، تعداد بسیار بیشتری از متن بدون هیچ عنصر گرافیکی یا تصویری بازدید می شود.

در این مقاله به نکات طلایی برای تولید محتوای ویدیویی ما پرداخت خواهیم کرد، که می تواند به شما کمک کند تا انواع محتوا را به بهترین شکل ممکن تولید کنید.

تولید محتوای بصری چیست؟

از زمانی که نقش و اهمیت تصاویر در به خاطر سپردن محتوا مشخص شد، شرکت های تبلیغاتی به فکر استفاده موثر از این ویژگی افراد افتادند.

آیا به دنبال ایجاد محتوای با کیفیت برای وب سایت یا اینستاگرام خود هستید؟ Livetype محتوای با کیفیت، سئو و هدفمند را برای شما ایجاد می کند. با ما تماس بگیرید.

تولید محتوای بصری فرآیند تخصصی تولید هر تصویری است که بسته به نوع فعالیت و محتوا تعیین می شود. تولید محتوای ویدیویی این به معنای ایجاد و آماده سازی یک تصویر برای انتقال محتوای یک پیام است.

ایجاد محتوای ویدیویی، نکاتی برای ایجاد محتوای ویدیویی
تولید محتوای ویدیویی

یک تولیدکننده محتوا معمولاً سعی می‌کند تولید محتوای خود را با تصاویر مرتبط مؤثرتر کند.

اولین قدم برای ایجاد یک محتوای بصری مناسب داشتن اطلاعات دقیق در مورد موضوع بنابراین تولیدکننده محتوا باید با طرح و برنامه مشخص در مورد موضوع و با آگاهی از قواعد بصری و گرافیکی محتوای تصویری تولید کند.

انواع محتوای ویدیویی

محتوای بصری انواع مختلفی دارد.

عکس، تصویر گرافیکی، اینفوگرافیک، تصویر متنی و ویدئو از جمله تولیدات محتوای بصری است که هر کدام در جای خود معنا و تاثیر متفاوتی دارند.

شما باید اطلاعات کاملی در مورد موضوعی که می خواهید برای آن محتوا ایجاد کنید داشته باشید و بدانید چه نوع محتوای بصری برای شما مفید است.

ایجاد محتوای ویدیویی، نکاتی برای ایجاد محتوای ویدیویی
نمونه ای از اینفوگرافیک

آشنایی با عناصر بصری در تولید محتوای بصری

شناخت عناصر بصری ج تولید محتوای ویدیویی بسیار مهم است شناخت عناصر و عناصر بصری در گرافیک در دانشگاه ها تدریس می شود و به ادراک بصری معروف است. این موارد عبارتند از:

  • رنگ
  • نقطه
  • خط
  • مرحله
  • حجم صدا
  • بافت
  • حرکت
  • رنگ
  • سازگاری و تعادل
  • تقارن
  • هارمونی
  • فاصله ها

ایجاد محتوای بصری بدون در نظر گرفتن این عناصر قطعا نتیجه کاملی نخواهد داشت. بنابراین یک تولیدکننده محتوای بصری باید سواد بصری خوبی داشته باشد.

ایجاد محتوای ویدیویی، نکاتی برای ایجاد محتوای ویدیویی
عناصر بصری در تولید محتوای بصری

5 نکته طلایی برای ایجاد محتوای ویدیویی

سبک و طراحی بصری را تعریف کنید

ابتدا باید نوع فونت، رنگ، اندازه و ساختار کلی کار خود را با توجه به موضوع تعیین کنید. سبک کلی محتوای بصری باید یکدست و جذاب باشد. نحوه چیدمان عناصر و زیرنویس ها می تواند بسیار موثر باشد.

از تصاویر و عناصر به یاد ماندنی و آشنا استفاده کنید

برای مثال سعی کنید در تولید محتوای تصویری از جملات افراد مشهور استفاده کنید. همچنین می توانید از تصاویر آشنا که برای مردم خاطره انگیز است (مثلا تصویر برج میدان آزادی) استفاده کنید.

از آمار استفاده کنید

سعی کنید از آمار و ارقام در محتوای تصویری بهره ببرید. مردم دوست دارند چیزی را کمیت کنند. استفاده از اعداد و آمار می تواند اطلاعات کیفی بسیار مهمی را که به صورت یک عدد بیان می شود، منتقل کند.

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

اگر از عکس استفاده می کند، عکس شما باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. یک عکس با کیفیت پایین به سرعت باعث می شود که مخاطب از محتوای شما چشم پوشی کند.

رعایت فاصله و ایجاد فضای خالی

این نکته یکی از نکات ساده اما بسیار مهم است. طراحی و چیدمان عناصر باید به گونه ای باشد که فواصل بین مطالب رعایت شده و در برخی نقاط فضای سفید در نظر گرفته شود. این فضای خالی مخاطب را به سمت موضوع اصلی هدایت می کند. محتوای بصری شلوغ نمی تواند جذاب باشد.