
تولید محتوای با کیفیت چیست و چرا اهمیت دارد؟
بیایید با هم صادق باشیم! اینکه شما در رشته خود بسیار حرفه ای هستید و حرفه ای عمل می کنید به این معنا نیست که لزوماً نویسنده خوبی در آن زمینه خواهید بود.
تخصص در زمینه کار یک بحث است، تولید محتوا و نوشتن در آن زمینه بحث دیگری است. بسیاری از مردم پر از دانش و اطلاعات، قلم خوبی ندارند. و چه بسیار کسانی هستند که حتی دانش خاصی در این زمینه ندارند اما قلمشان آنقدر خوب است و آنقدر خوب می نویسند که شخصی که این مقاله را نوشته اهل زمین نیست!
اما اگر شما هم به دنبال تولید محتوا هستید و می خواهید سبک نوشتاری و تولید محتوای خود را بهبود ببخشید و مقالات بهتری بنویسید نگران نباشید، ما برای شما ۵ پیشنهاد و راه حل داریم.
قبل از شروع بحث در مورد این 5 استراتژی، باید بدانید که نوشتن درست مانند ورزش است. هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر به عضلات خود فشار می آورید. با نوشتن مداوم و زیاد، به یک تولید کننده محتوای خبره تبدیل خواهید شد.
آیا به دنبال ایجاد محتوای با کیفیت برای وب سایت یا اینستاگرام خود هستید؟ Livetype محتوای با کیفیت، سئو و هدفمند را برای شما ایجاد می کند. با ما تماس بگیرید.
البته نوشتن خالی کافی نیست. شما باید از خوانندگان محتوایی که ایجاد می کنید بخواهید نظرات خود را در مورد آن محتوا به شما ارائه دهند. بدون خواندن نظرات و بازخوردها، در واقع تمرینات اشتباهی انجام می دهید و عضلات شما رشد نمی کنند!
پس بیایید 5 راه حل و پیشنهاد برای تولید محتوای باکیفیت از دیدگاه لایو تایپ را با هم مرور کنیم.
تکرار هدفمند کلمات کلیدی در محتوا
یک تصور غلط رایج در بین سازندگان محتوا، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای دستیابی به وضعیت سئوی خوب و رتبه بندی جستجوی بهتر است.
ما نمی خواهیم این دیدگاه را به کلی رد کنیم، اما نباید حدود آن را فراموش کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی در متن یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای بهتر دیده شدن مقاله توسط موتورهای جستجو انجام شود. اما نباید فراموش کنید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی منجر به واکنش منفی موتورهای جستجو می شود. موتورهای جستجو نمی خواهند شما آنها را احمق بدانید! فقط
بنابراین سعی کنید به جای استفاده مکرر از کلمات کلیدی در متن، محتوایی را که می نویسید بر روی کلمه کلیدی مورد نظر متمرکز کنید.
مثلاً اگر در حال نوشتن مقاله ای با عنوان «جاذبه های گردشگری کاشان» هستید، نیازی نیست کلمه کلیدی «جاذبه های گردشگری کاشان» را بارها در متن وارد کنید.
در عوض، سعی کنید مقاله خود را واقعاً بر روی این جاذبه های گردشگری متمرکز کنید و یک مقاله جامع و مفید در مورد آنها ایجاد کنید.
مطمئن باشید حتی زمانی که موتورهای جستجو کلمه کلیدی مورد نظر را در متن مشاهده کنند، به خوبی تشخیص می دهند که تمرکز این مقاله چیست و در کدام جستجوها باید آن را نشان دهند.
محتوای با کیفیت برای خواننده ایجاد کنید، نه موتورهای جستجو
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که نویسندگان وب مرتکب می شوند این است که محتوای مورد نظر را فقط برای موتورهای جستجو می نویسند و آن را بهینه می کنند تا فقط برای موتورهای جستجو جذاب باشد.

از آنجایی که در قسمت قبل به طور خلاصه به این موضوع اشاره کردیم، در این قسمت مجدداً به آن اشاره می کنیم تا بدانید این موضوع واقعاً مهم است و نباید از آن غافل شد.
شما باید سعی کنید محتوای خود را برای خوانندگان واقعی بنویسید نه موتورهای جستجو.
زمانی که مقاله شما دارای کیفیت خوب و محتوای ارزشمند باشد، خوانندگان وبلاگ شما را وفادارتر می کند. یعنی در جستجوهای بعدی اگر شخصی مقاله شما را در صفحه اول نتایج جستجو ببیند، حتی اگر در پایین صفحه اول موتورهای جستجو (گوگل) باشید، روی لینک شما کلیک کرده و مقاله شما را می خواند.
چون او از قبل شما را می شناسد و تجربه خوبی دارد. این باعث افزایش CTR (کلیک) وب سایت شما می شود و گوگل توجه زیادی به آن می کند. طبیعتاً گوگل نیز دوست دارد نتایج مورد نظر را به کاربران خود نشان دهد.
پس سعی کنید موضوع مقاله خود را از همه جنبه تحقیق و بررسی کنید و محتوای جامع و کاملی ایجاد کنید.
مرحله بندی محتوا
کلمات می توانند مانند یک تصویر زیبا باشند!

نوشتن یک مقاله طولانی و طولانی که مملو از متن های یکنواخت و خسته کننده است فقط باعث می شود خوانندگان خود را از دست بدهید.
سعی کنید در محتوایی که قصد دارید بنویسید از عکس ها، رنگ ها و جلوه های بصری زیادی استفاده کنید تا در نظر مخاطب خسته کننده به نظر نرسید.
بد نیست برای این منظور از متن های رنگی در قسمت هایی از مقاله استفاده شود تا خواننده بداند که این قسمت با بقیه فرق دارد و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.
بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید
فراموش نکنید که هدف اصلی شما چیست. در قدم اول، قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوا کنید، برای خود هدف تعیین کنید. خودتان روشن کنید که هدف از این مقاله چیست؟ چه چیزی را به خوانندگان خود ارائه خواهد داد؟

پس از تعیین هدف اصلی، اقدام به چیدمان قسمتهای مختلف محتوا با توجه به اهمیت آنها کنید و موضوع مورد نظر را از هر جهت پوشش دهید.
توجه داشته باشید که داشتن هدف در تولید محتوای با کیفیت بسیار موثر است. بدانید چه می نویسید و چرا. به دنبال چه چیزی هستید و می خواهید خوانندگان در ازای خواندن این مقاله چه کاری انجام دهند؟
اکنون می توانید محتوای هدفمند ایجاد کنید و مشتریان خود را وادار کنید که پس از مطالعه آن اقدام کنند. این اقدام می تواند تماس با شرکت یا شخص شما برای دریافت خدمات، پر کردن فرم یا ثبت نام در خبرنامه در سایت شما باشد.
توضیحات متا خوبی بنویسید

عنوان و توضیحات متا همان چیزی است که گوگل از آن استفاده می کند تا به کاربران خود بگوید محتوای شما در مورد چیست. برای ساده نگه داشتن همه چیز، تصویر زیر نمونه ای از نتایج گوگل مربوط به مقاله تولید محتوای بهینه شده برای گوگل است:

همانطور که می بینید، توضیحات متا پس از کلمه “like” خلاصه می شود. اما چرا این اتفاق افتاد؟ بیایید بررسی کنیم.
تمرکز اصلی مقاله ای که در تصویر می بینید بر روی موضوع ایجاد محتوای بهینه شده برای گوگل است. ما توضیحات متا را برای این مقاله همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تعریف کرده ایم:

اما چون وقتی این تصویر را ساختم، کلمه «تولید محتوای مبتنی بر سئو» را در گوگل جستجو کردم، گوگل بخشی از توضیحات متا را خلاصه کرد و در متن مقاله به دنبال کلمات مرتبط با جستجوی من گشت. یعنی به کاربر جستجوگر (اینجا، من) پیشنهاد دهید که:
این مقاله ای که مشاهده می کنید مربوط به همین موضوع است. توضیحات متا می گوید مقاله در مورد چه چیزی است، اما برای اینکه مطمئن باشید و روی لینکی که می خواهید کلیک کنید، در اینجا کلمات مربوط به جستجوی شما است که در متن آن پیدا کردم!
دکتر گوگل
پس به یاد داشته باشید که برای بهینه سازی مقاله خود همیشه باید توضیحات متا خوب و مفیدی بنویسید. با این حال، در این زمینه، 50 درصد تصمیم (و حتی شاید کمتر) برای نمایش این توضیحات با شماست. 50 درصد این موضوع در دست گوگل است که کدام قسمت از محتوای شما را انتخاب کرده و به کاربران خود نشان می دهد. اما به طور کلی، به یاد داشته باشید که وظیفه خود را به خوبی انجام دهید.