منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 9 نکته مهم هنگام تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

9 نکته مهم هنگام تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
9 نکته مهم هنگام تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

در این مقاله با 9 امتیاز تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی ما در خدمت شما مخاطبان لایو تایپ هستیم. گسترش شبکه های اجتماعی به عنوان وسیله ای برای ارتباط مجازی بین مردم از چندین سال پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد. فرقی نمی‌کند فقط یک صفحه شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام داشته باشید یا چندین صفحه تجاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، در هر صورت برای بقا در این فضا نیاز به ایجاد محتوا دارید.

البته این سوال برای کسانی که از این راه کسب درآمد می کنند اهمیت بیشتری دارد. در این مقاله به نکاتی می پردازیم که هنگام ایجاد محتوای مناسب برای صفحه اجتماعی خود باید در نظر داشته باشید. نکات مفیدی که می تواند به شما در داشتن یک صفحه آنلاین جذاب و پرطرفدار کمک کند. با ما بمان.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی چیست؟

امروزه با رشد شبکه های اجتماعی در جوامع مدرن، فرصت مناسبی برای تبلیغات مجازی برندهای مختلف پدید آمده است. اما تولید مداوم محتوا برای این شبکه های اجتماعی یک کار سخت است. به همین دلیل است که مدیران بسیاری از این شبکه ها و کانال های اجتماعی مجبور شده اند از افراد متخصص در این زمینه برای این کار استفاده کنند.

به طور کلی ماهیت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف با یکدیگر متفاوت است، زیرا هر بستر اجتماعی ماهیت و اثربخشی خاص خود را دارد و تولید محتوا باید متناسب با استفاده از آن شبکه اجتماعی انجام شود.

به عنوان مثال اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی محبوب به خصوص در ایران است که اکثر صاحبان مشاغل از آن استفاده می کنند. اما فعالیت مستمر و مستمر در اینستاگرام بسیار مهم و در عین حال زمان بر است و بهتر است مدیریت آن را به تیمی مجرب بسپارید.

آیا به دنبال ایجاد محتوای با کیفیت برای وب سایت یا اینستاگرام خود هستید؟ Livetype محتوای با کیفیت، سئو و هدفمند را برای شما ایجاد می کند. با ما تماس بگیرید.

تولید محتوا برای اینستاگرام معمولا به صورت تعدادی پست در ماه ارائه می شود. این پست ها می تواند شامل عکس، بنر گرافیکی، موشن گرافیک و ویدئو باشد.

جذب مخاطب و افزایش فالوور برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. کلید دستیابی به این هدف قطعا داشتن محتوای با کیفیت است. مخاطبان محتوای شما را می بینند و تصمیم می گیرند که صفحه شما را دنبال کنند یا خیر.

حال به 9 نکته مهم در تولید محتوا برای شبکه ها می پردازیم.

1- کارکرد شبکه اجتماعی مورد نظر را در نظر بگیرید

ماهیت شبکه های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است. برخی از آنها بیشتر سرگرم کننده و سرگرم کننده هستند. برخی دیگر بیشتر به تجارت مرتبط هستند و مردم برای ارائه تجربیات خود به آنها می پیوندند. ابتدا باید ببینید هدف شبکه اجتماعی مورد نظر شما چیست.

این نکته ای است که همیشه باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال، در اینستاگرام که بیشتر سرگرم کننده است، نباید از ادبیات رسمی زیاد در هنگام ارسال محتوا استفاده کنید. برعکس، ادبیات رسمی باید در شبکه لینکدین استفاده شود. اینها نمونه هایی هستند تا بدانید که عملکرد هر شبکه اجتماعی مختص به خود است و به محتوای مناسب نیاز دارید.

2- رعایت جذابیت بصری در تولید محتوا

اساساً اکثر شبکه های اجتماعی تصویر محور هستند. به عنوان مثال اینستاگرام و پینترست شبکه های اجتماعی هستند که بر اساس تصاویر و تصاویر بصری ساخته شده اند. هرچه جنبه های بصری تصاویر شما بیشتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت.

بنابراین باید از رنگ ها و تصاویر جذابی استفاده کنید که بیننده را به سمت محتوای شما بکشاند. همچنین یکی از لحظات مهم در تولید محتوا برای این گونه شبکه های اجتماعی، استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت است.

صرف نظر از محتوای محتوای شما، تصاویر باکیفیت می تواند هر مخاطبی را راضی کند. بهتر است یک پست منتشر نکنید تا یک پست بی کیفیت. تعداد کمی از مردم مایل به تماشای یک ویدیوی با کیفیت پایین هستند، حتی اگر موضوع جالب باشد. بنابراین هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید هنگام تولید محتوا برای آنها.

3- گروه سنی و جنسیت مخاطب بسیار مهم است

بسته به ماهیت هر شبکه اجتماعی، میانگین سنی اعضای آن متفاوت است. به عنوان مثال، یک صفحه اینستاگرام با موضوع فروش لوازم خانگی به طور طبیعی هیچ فالوور نوجوان میانسالی ندارد و بیشتر فالوورهای آن میانسال هستند.

البته سلیقه و شخصیت افراد در سنین مختلف متفاوت است. بنابراین، محتوای شما باید متناسب با سن مخاطب شما باشد. برای ایجاد محتوای مناسب برای گروه سنی کاربران مختلف، باید از رنگ ها، تصاویر و کلمات مناسب برای همان گروه سنی استفاده کنید.

همچنین توجه کنید که اکثر فالوورهای شما زن هستند یا مرد؟ این سوالی است که هنگام ایجاد محتوا برای شبکه های اجتماعی باید به آن پاسخ دهید. به عنوان مثال، ۷۰ درصد از کاربران پینترست زن هستند.

4- تنوع در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

به یاد داشته باشید که هنگام ایجاد محتوا برای شبکه های اجتماعی مختلف، از انواع محتوا مانند ویدئو، اینفوگرافیک و عکس استفاده کنید. یک صفحه اجتماعی پربازدید قطعا به تنوع در نوع محتوا نیاز دارد تا فالوورهای خود را از دست ندهد.

5- از هشتگ های مناسب استفاده کنید

امکان استفاده از هشتگ در اکثر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، پینترست و غیره وجود دارد. حتما در متن یا زیرمتن مطالب خود از هشتگ های مناسب استفاده کنید.

هشتگ ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا موضوع محتوای شما را درک کنند و کسانی را که موضوعات مرتبط با صفحه شما را جستجو می کنند به سمت شما هدایت کنند. طبق آمار، هشتگ ها 12 درصد بر روی دید محتوای شما تأثیر می گذارند.

البته استفاده از هشتگ های زیاد در یک پست توصیه نمی شود. اگر بیش از حد استفاده کنید، ممکن است توسط این شبکه اجتماعی به عنوان هرزنامه شناخته شوید. همچنین علاوه بر استفاده از هشتگ های عمومی، از هشتگ برند خود استفاده کنید.

6- گاهی اوقات از پشت صحنه کار خود استفاده کنید

در هر زمینه ای که کار می کنید، در نهایت تجربه ای دارید که می توانید از آن برای تولید محتوا استفاده کنید. مسلماً عکس‌ها و ویدیوهایی که در پشت صحنه کسب‌وکارتان می‌گیرید، می‌توانند بخشی از محتوای محبوب صفحه شما باشند. همچنین می توانید محتوایی ایجاد کنید که در آن با فالوورهای خود صحبت کرده و از آنها تشکر کنید. این نوع محتوا در شبکه هایی مانند کانال های اینستاگرام و تلگرام استفاده می شود. این نوع محتوا می تواند حس اعتماد را بین شما و مخاطبانتان افزایش دهد.

7- نظر مشتریان خود را در تولید محتوا منعکس کنید

در شبکه های اجتماعی که برای کسب درآمد اقدام به فروش محصولات یا خدمات می کنند، نظر مشتریان بسیار مهم است. سعی کنید نظر مشتریان خود را در مورد کیفیت محصولات جویا شوید. سپس می توانید این نظرات را در قالب عکس و فیلم به عنوان محتوا در صفحه خود منعکس کنید.

حتی می توانید از عکس های مخاطبین خود که از محصول شما استفاده می کنند در محتوای خود استفاده کنید. این روش تولید محتوا علاوه بر رفع نیاز به محتوا در صفحه شما، می تواند بینش خوبی نسبت به تصمیمات آینده به شما بدهد.

8- از تیترهای جذاب استفاده کنید

محتوای خوب برای شبکه های اجتماعی می تواند عنوان جذابی داشته باشد. این به مخاطب کمک می کند تا پس از دیدن مطالب شما کنجکاو شود و آن را از دست ندهد. این موضوع به تنهایی باعث می شود افراد بیشتری به محتوای شما پاسخ دهند و منجر به دیده شدن بیشتر صفحه شما می شود.

9- از مطالب آموزنده استفاده کنید

گاهی اوقات می توان از محتوای اطلاعاتی یا خبری برای اطلاع رسانی به مخاطبان استفاده کرد. سعی کنید برخی از مطالب خود را با پیام یا اخباری در مورد کسب و کار خود وارد کنید. این پیام می تواند علمی، اخلاقی یا غیره باشد. به عنوان مثال، فرض کنید صفحه شما در مورد فروش کفش زنانه است. می توانید یک بار بین پست های خود در مورد مزایای کفش های ساخته شده از چرم طبیعی صحبت کنید.

محتوای اطلاعاتی می تواند یادآور یک موضوع یا مربوط به یک مناسبت خاص باشد. سعی کنید مرتبط باشید و از مطالب خاصی مانند روز مادر، روز پدر، اعیاد مذهبی و ملی و مناسبت های دیگر در مطالب خود استفاده کنید.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی یک کار تخصصی است که باید زمان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید و یا مسئولیت انجام آن را به یک تیم مجرب بسپارید. اما در دنیای رقابتی امروز، بی توجهی به اهمیت این موضوع می تواند آسیب های جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد کند.